Bindi schreef:QR_BBPOST Bedankt. fijn om te weten, kun je mij ook zeggen wat er voor waaierhand garnalen in een 60 cm kunnen ?
Ik heb totaal geen idee namelijk.
De roodneusgarnalen vind ik ook erg leuk om te zien, dus wellicht dat deze er ook inkomen

Atyopsis moluccensis kun je er inzetten, hier heb ik er zelf een koppeltje van in mijn aquarium van 60 liter.
Ze worden 8 tot 12 cm groot en zijn niet schuw.
Atyoida pilipes kun je ook in de bak houden, deze blijven zelfs een stuk kleiner. (geloof dat ze 6 cm worden)
Over hun gedrag kan ik niks zeggen, want heb ze zelf nooit gehad.
Atya gabonensis wordt denk ik wat te groot voor een 60 cm bak.
Dat zijn de 3 soorten die vooral aangeboden worden.
Roodneusgarnalen zijn ook heel leuk en komisch om te zien.
Ze zijn echt wereldvreemd en onhandig in verhouding tot de zeer handige en alerte japonica's die bij hun in de bak zitten.
Ze zwemmen/zweven door het water met hun kop naar beneden.
Zijn een stuk minder alert, en hebben precies niet helemaal door wat er rond hun gebeurd.
Hoe dat dieren zo kunnen evolueren en overleven is me een raadsel, maar vermoed dat ze niet veel roofdieren in hun omgeving moeten hebben.
Ook komen ze een heel stuk minder gretig op het voedsel af dan de japonica's.
Hun komen vaak pas kijken als de rest hun buiken al rond hebben.
Ik heb ze nu een ruime week in mijn aquarium zwemmen, en ze hebben nu voornamelijk nog maar algen van de planten geplukt.
Op het overige voedsel aangeboden hebben ze maar mondjesmaat interesse.
Vandaag heb ik ze voor het eerst massaal zien eten, weliswaar weer als laatkomers, en dat was van spirulina tabletten.
Maar ze zijn heel leuk om te hebben in aquarium, en echt iets totaal anders naast de japonica's waar ze bij zitten.