groepsseks of moordpartij?

Plaats hier je topic met betrekking tot algemene vragen en foto's over en van zoetwatergarnalen.

Moderator: Danny van Eldik

Elodie
Partner

Bericht door Elodie » 04 mar 2017, 11:31

Ik zag vandaag voor het eerst iets nieuws in mijn bakje: een blue bolt die door eerst twee en daarna drie vuurtjes in de houdgreep werd genomen. De blauwe leefde nog gewoon, maar werd door de anderen klemvast gehouden en op de grond gedrukt. Is dat bevruchting met z’n allen tegelijk? Of doen die vuurtjes dan een gezamenlijke moordaanval? Of is dit heel gewoon en zie ik het pas voor t eerst? Ik heb er 30 seconden filmpje van, maar ik weet niet hoe ik dat op het forum krijg. Ze liggen nu al een paar minuten in een kluitje stil te liggen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Elodie
Partner

Bericht door Elodie » 04 mar 2017, 12:03

ik probeer het filmpje. Het is wat vertekend, maar je kunt wel zien wat er gebeurt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Elodie
Partner

Bericht door Elodie » 04 mar 2017, 12:04

nee, sorry, staat er niet op.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Elodie
Partner

Bericht door Elodie » 04 mar 2017, 12:10

herkansing:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

heino
Contacteer:

Bericht door heino » 04 mar 2017, 12:20

:schateren
En de Crystal s maar toekijken
:shrimp
Problemen met ziekten bij garnalen ? Ga naar :
http://forum.gek.nu/viewtopic.php?f=36&t=2100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Bericht door Bindi » 04 mar 2017, 12:57

Dit is een vreet partij en ik haal ze er vanaf als ik dit zie, je garnaal is pas vervelt en te zwak om iets terug te doen, dus vind ik dit best zielig en gaat het slachtoffer in een netje voor een dag tot het schild weer hard is, maar ik denk dat het al te laat is :verdrietig
Groetjes, Bindi

Mijn andere hobby is tropische orchideeën: http://www.orchideeenforum.nl.
Kijk ook eens op mijn eigen website: http://www.inlakechalakin.nl.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

karin
Partner

Bericht door karin » 04 mar 2017, 13:15

Lijkt me ook wat Bindi zegt.
Het is een regelrechte aanval op de blue bolt...
gr. Karin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Elodie
Partner

Bericht door Elodie » 04 mar 2017, 13:26

He jakkes. Ik hoopte zo dat een gezellig robbertje bevruchten was. Het is inderdaad inmiddels te laat, ik zie ze niet meer. Volgende keer grijp ik in.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

heino
Contacteer:

Bericht door heino » 04 mar 2017, 13:44

Gemenerikken :duivel:
Heb ik nog nooit gezien of gelezen.
:shrimp
Problemen met ziekten bij garnalen ? Ga naar :
http://forum.gek.nu/viewtopic.php?f=36&t=2100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Bericht door Bindi » 04 mar 2017, 16:46

Garnalen kunnen elkaar behoorlijk toe takelen, bv een vrouw die vervelt is en parings rijp, kan door te weinig verstop plaatsen en te veel mannen zo opgejaagd worden, dat ze van uitputting dwarrelend op de grond valt en dan storten er zich allemaal mannen op om te paren en tegelijker tijd word ze opgevreten.
Mannen kunnen behoorlijk vechten met elkaar tijdens een paringsvlucht en de zwakste raken dan oververmoeid met het gevolg dat je de andere dag een redelijk jong dood mannetje vind, en dan denk je als eigenaar, hoe kan dit nu, het is nog een heel jong garnaaltje, zou er wat aan de hand zijn. Ik heb eens een groep mannen gehad die met zijn 5 of 6en alle andere mannen kilde.
Ook een groep gehad die mijn te veel aan poelslakken binnen 1 dag op vrat, je staat dan echt zo verbaast te kijken, tot ik mij bedacht dat hun huisjes heel poreus waren geworden en de garnalen dit hadden ontdekt, wel met dode garnalen als gevolg, ze raken door het dolle heen en blijven door eten.
Maar Elodie, als ik jou was haalde ik de vuurtjes bij de andere garnalen weg, ze zijn duidelijk met te veel en worden brutaal, dus je zult nog veel vaker dit gedrag gaan zien, nu ze ondekt hebben hoe makkelijk het gaat als ze samen werken.
Groetjes, Bindi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Shrimpmaster
Partner

Bericht door Shrimpmaster » 05 mar 2017, 10:05

Teveel mannetjes en/of een gebrek aan bepaald voedsel. Zorg dat er altijd wat te eten is in de vorm van blaadjes en brandnetel. Voer af en toe wat eiwitrijk voedsel. Verder is het slim om het aantal mannetjes te reduceren. Zodra ze gaan racen, kan je makkelijk zien wat de mannetjes zijn en kan je er een paar uitvangen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Elodie
Partner

Bericht door Elodie » 05 mar 2017, 12:10

dank voor alle tips, ze racen de laatste tijd eigenlijk wel erg veel geloof ik, ik ga het in de gaten houden.
(ja ja, je denkt als beginner: water, pompje, plantjes, walnootblad, huppetee de beestjes erbij, hoe moeilijk kan het wezen, met zo’n ’lage’ levensvorm? Nou dat valt dus tegen!)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Bericht door Bindi » 05 mar 2017, 15:18

Ja het lijkt allemaal heel makkelijk, maar dat is het niet :vrolijk
Maar dat geeft niet, je moest eens weten hoe ik in het begin met mijn handen in mijn haar stond. een lagere levens vorm, tja, maar wel met een gebruiks aanwijzing :schateren
Groetjes, Bindi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

SchorpioenW
Beheerder
Beheerder

Bericht door SchorpioenW » 05 mar 2017, 15:51

Helaas, dit is 1 van de redenen waarom het niet altijd verstandig is om verschillende soorten samen te houden. Overigens gebeurd dit ook soms binnen 1 soort. :pech
Groetjes, Willem

Yesterday is history
Tomorrow is mystery
Today is a gift
That's why we call it present

Zie voor achtergrondinformatie: Crustahobby
Link naar: garnalenenkreeftendatabase

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Angel

Bericht door Angel » 22 apr 2017, 10:55

Shrimpmaster schreef:QR_BBPOST Teveel mannetjes en/of een gebrek aan bepaald voedsel. Zorg dat er altijd wat te eten is in de vorm van blaadjes en brandnetel. Voer af en toe wat eiwitrijk voedsel. Verder is het slim om het aantal mannetjes te reduceren. Zodra ze gaan racen, kan je makkelijk zien wat de mannetjes zijn en kan je er een paar uitvangen.
Ik heb het nu gisteren en eergisteren ook meegemaakt dat een aantal garnalen zich storten op 1 en dat is geen prettig gezicht.
Ik heb de getroffen garnaal in een netje gedaan en zo even een tijd laten rusten, bijkomen en die is weer in orde.
Maar het is voor het eerst dat de tijgers dit doen.
Ik heb door omstandigheden veel mannen helaas en wat vrouwtjes met pensioen, maar ik hoop dat de nieuwe aanwas die nu paringsrijp gaat worden wat meer vrouwen gaat leveren.
Ik heb nog niet heel veel tijgers, een stuk of 40 denk ik en als ik de mannen zou reduceren is het aantal nog minder.
Ook heb ik geen 2e aquarium voorlopig waar die mannen dan in kunnen.
Ik voer crustagran, chi ebi, brandnetel stick, echinacea stick, pompoen stick, glasgarten 4 in 1 sticks, snow pops, afgewisseld en ik voer zo'n 4 á 5 dagen in de week en verder hebben ze altijd walnootblad en soms mulberryblad of catappablad.
Is deze voeding eiwitrijk?

Of is juist deze voeding eitwitrijk: http://www.onlineaquariumspullen.nl/nl/ ... aat-3.html
Hebben garnalen echt vlees,krill enz nodig dan?
Groetjes, Angel

Superfish Aqua 45 met Caridina Mix :shrimp
Superfish Aqua 40 met Caridina Mix :shrimp
Tetra AquaArt 30 met BTOE :shrimp
Juwel Rekord 60 met Corydoras Panda, Pseudomugil Gertrudae en Blue Dreams :shrimp

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Bericht door Bindi » 22 apr 2017, 12:34

Vang je te veel aan mannen uit en doe ze in een guppen broed bakje, zet een adv en doe ze naar een ander huisje.
Bij een volgende keer dat er een dame vervelt gebeurt weer het zelfde of je hebt een hele grote kans dat dit gebeurt en dan zie je het niet gebeuren, met het gevolg dat je minder of helemaal geen vrouwen meer overhoud. met minder mannen heb je juist meer kans op zwangere dames, ze worden namelijk niet dood gejaagd door de mannetjes en kunnen zich beter verstoppen :knipoog
Groetjes, Bindi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 22 apr 2017, 21:52

SchorpioenW schreef:QR_BBPOST Helaas, dit is 1 van de redenen waarom het niet altijd verstandig is om verschillende soorten samen te houden. Overigens gebeurd dit ook soms binnen 1 soort. :pech
volgens mij heb ik deze antwoord ook al een op ander topic gezet afgelopen week .
sperende garnalen en geen eieren . ik zie die eerdere vraag in topic ??? ,dat daar kanibalisme heerste .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Angel

Bericht door Angel » 23 apr 2017, 09:50

Tot nu toe hebben de mannen nog geen vrouwtje de dood in gejaagd gelukkig, het was een mannetje die ze te pakken namen.
Maar goed, ik kijk even wat ik ga doen, het guppenkweekbakje heb ik gisteren alvast gekocht.

Maar kan iemand nog zeggen of het voer dat ik geef goed is, eiwitrijk genoeg?
Groetjes, Angel

Juwel Rekord 60 met Corydoras Panda, Pseudomugil Gertrudae en Blue Dreams :shrimp

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Bericht door Bindi » 23 apr 2017, 16:51

Je kunt lezen op de verpakking wat er in zit. Als er dierlijke eiwitten in zitten, dan moet dit er op staan.
Of je geeft ze eens tubifex, vinden mijn garnalen heerlijk. Ik geef wel de gedroogde vorm, dit is een blokje die ik eerst doornat laat worden voor ik hem in het aquarium doe, want anders duurt het erg lang voor het zinkt, dus gewoon vissen voer eigenlijk, nou als dan hun eiwit behoefte niet afneemt, dan bak ik wel een eitje voor ze :schateren Grapje grapje
Groetjes, Bindi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

SchorpioenW
Beheerder
Beheerder

Bericht door SchorpioenW » 25 apr 2017, 08:06

Je moet niet te veel eiwit geven. Als de verhouding met plantaardig voer niet goed is, kunnen ze problemen met verschalen krijgen. Dus ook altijd wat (herfst)blad in de bak :vrolijk

Met dierlijk voer wordt de kans op introductie van wormen zoals planaria groter.

Ik druk af en toe wat slakken dood voor de dierlijke eiwitten.
Groetjes, Willem

Yesterday is history
Tomorrow is mystery
Today is a gift

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

lauliej

Bericht door lauliej » 28 mei 2017, 21:02

Ik verbaas me erover hoe weinig mensen op dit forum werkelijk verstand van garnalen hebben, sorry als je je aangesproken voelt.

De vuurgarnalen zijn over het algemeen (net als alle andere Neocaridina garnalen) agressiever dan de Caridina garnalen zoals de Blue Bolt garnalen. Wat er hier gebeurt heeft niets te maken met een moordpartij (OMG..) wanneer vrouwelijke garnalen vervellen verspreiden ze daarbij een stof die de mannelijke garnalen aantrekt en stimuleert om te gaan paren. Echter doordat de Blue Bolts wat minder agressief zijn dan de vuurtjes zie je dat heel duidelijk terug in het parings gedrag. Overigens kun je ook zien dat ondanks dat de Blue Bolt niet voor Neocaridina nakomelingen kan zorgen dat de vuurgarnalen zich hier niet voor weerhouden.

Mijn advies. Houdt Caridina's nooit samen met Neocaridina's ten eerste i.v.m. waterwaardes ten tweede om hun temperament verschil en dat levert dan voornamelijk problemen op tijdens het voeren.

Succes ermee

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

lauliej

Bericht door lauliej » 28 mei 2017, 21:09

Ik heb net het filmpje bekeken. Die garnaal is geen blue bolt maar gewoon een neocaridina blue jelly. Anyway garnalen vermoorden elkaar zelden en ze eten elkaar alleen op wanneer ze dood zijn. Waarschijnlijk heeft de garnaal moeite gehad met vervellen en dat is fataal en waarschijnlijk de reden tot deze 'moordpartij' hetgeen niet helemaal juist is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Elodie
Partner

Bericht door Elodie » 28 mei 2017, 21:18

Dank evengoed voor je meedenken! Ik heb inmiddels een nieuwe bak met alleen cr, een nieuwe gekochte groep, op pH verlagende bodem, met wat kleine posthoorns. En een andere bak met eh, zootje ongeregeld, mijn ouwe en wat nieuwe . En toch daarin dus ook weer blauw, neo, cr, cb en een enkele pinto..gaat voorlopig goed, geen moordpartijen meer gezien. Zit er zelfs over te denken daar straks wat danios bij te zetten. (Dat vind jij ook vast vloeken in de kerk?)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 29 mei 2017, 00:05

lauliej schreef:QR_BBPOST Ik heb net het filmpje bekeken. Die garnaal is geen blue bolt maar gewoon een neocaridina blue jelly. Anyway garnalen vermoorden elkaar zelden en ze eten elkaar alleen op wanneer ze dood zijn. Waarschijnlijk heeft de garnaal moeite gehad met vervellen en dat is fataal en waarschijnlijk de reden tot deze 'moordpartij' hetgeen niet helemaal juist is.
drrrrrrrrrrrr zijn filmpjes die bewijs leveren dat ze elkaar levend ,met huid en haar opeten , kanibalisme noemen ze dat volgens mij .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 29 mei 2017, 00:14

[quote="lauliej"]QR_BBPOST Ik verbaas me erover hoe weinig mensen op dit forum werkelijk verstand van garnalen hebben,

en weet jij wel alles dan , dan kunnen de meesten wel stoppen met reageer op mogelijke verbeteringen .
de meeste GEKKEN hier { actief} zitten hier al jaaaaaaaaaaaaaaren { eerder gek forum 1
en geven graag hun ERVARINGEN in de jaartjes hobby garnalen en kreeften

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Floris
Partner

Bericht door Floris » 29 mei 2017, 07:16

Met elkaar oneens zijn is niet erg. Maar pas op met generaliseren, heeft geen toevoeging.
Indien iemand te weinig kennis heeft op een bepaald vlak, neem iemand mee en educateer. Deel kennis en wees opbouwend.

Goed laten we nu verder gaan in de originele vraagstelling namelijk is dit wel of geen sex/kannibalisme? Niet de vraagstelling of en of over welke garnaal het is.
:dansendebanaan :dansendebanaan :dansendebanaan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 11 jan 2018, 22:41

Elodie schreef:QR_BBPOST Ik zag vandaag voor het eerst iets nieuws in mijn bakje: een blue bolt die door eerst twee en daarna drie vuurtjes in de houdgreep werd genomen. De blauwe leefde nog gewoon, maar werd door de anderen klemvast gehouden en op de grond gedrukt. Is dat bevruchting met z’n allen tegelijk? Of doen die vuurtjes dan een gezamenlijke moordaanval? Of is dit heel gewoon en zie ik het pas voor t eerst? Ik heb er 30 seconden filmpje van, maar ik weet niet hoe ik dat op het forum krijg. Ze liggen nu al een paar minuten in een kluitje stil te liggen...
heb jij deze waargenomen filmpie nog .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Elodie
Partner

Bericht door Elodie » 11 jan 2018, 23:11

Ik ga voor je zoeken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 12 jan 2018, 08:53

Elodie schreef:Ik ga voor je zoeken.
kan filmpje niet zien .
en heb een vermoeden dat speerbakken ook tot deze aanval/behoren ?
heb bij mijn groep ,kruizing ,deze openings vraag ,ook gezien met meerdere beestjes ,die steeds 1 garnaal te grazen namen
met de dood tot gevolg
heb dit nog nooit eerder opgemerkt in mijn houden van hobby .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Bericht door Bindi » 12 jan 2018, 12:02

Kan hoor jurn.
Ik zie het hier wel eens gebeuren, maar dat heeft meedere oorzaken, Een te veel aan mannen, vrouw verzwakt en gaat dood, dus eten ze haar maar gelijk op. mannen gevechten, komen ook voor, als je goed kijkt zie je sommige mannen elkaar even aan vallen en tijdens een parings zwemmen, raken ze zo opgewonden, dat ze jonge mannen doden :schrik
Ik heb nu een bakje met schijn baar minder mannen dan vrouwen, in korte tijd zijn er al 7 met eitjes, maar toch moesten ze een jong mannetje dood maken, ik heb het zelf zien gebeuren, ging nog hartstikke snel ook. Tja en als die garnaal dan dood is dan eten ze hem lekker op, zijn dus inderdaad kanibalen.
Groetjes, Bindi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 12 jan 2018, 13:32

ja, vreemd gedrag :geschrokken
heb dit nog nooit eerder gezien in mijn kamertje
was bezig met nieuwe opzet in stelling ,en zag deze gebeurtenis voor m,n oogjes gebeuren
had net m,n foontje naar dochter gebracht voor opfris in bestanden
anders had ikke een mooie filmke gehad , wat nu in geheugen zit :shit :shit

en wist dat deze vraag ooit gesteld werd ,maar ging daar om neo,s die cari pakten ??

en wip deze vraag en waarneming even op heden :is goed
Laatst gewijzigd door jurn op 12 jan 2018, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

SchorpioenW
Beheerder
Beheerder

Bericht door SchorpioenW » 12 jan 2018, 13:32

Het filmpje is voor mij nog steeds zichtbaar:
Elodie schreef:QR_BBPOST herkansing:
Groetjes, Willem

Yesterday is history
Tomorrow is mystery
Today is a gift

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

SchorpioenW
Beheerder
Beheerder

Bericht door SchorpioenW » 12 jan 2018, 13:35

Mocht je zoiets zien, haal ze a.j.b altijd uit elkaar.
Wees niet bang dat het een paring is. Een paring duurt vaak nog geen seconde!
Groetjes, Willem

Yesterday is history
Tomorrow is mystery
Today is a gift

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 12 jan 2018, 13:42

ja ,deze filmpie kon ik niet zien , als ik klik blijft ie gewoon op zoeken hangen ??
deze film werkt wel weer :perfect

exxact de zelfde wurggrepen , en dit komt door teveel mannen ?? of zijn er meerdere oorzaken
als wat Bindi al vertelde in haar verhaal
en kan ik meer aanvallen verwachten in mijn groep ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 12 jan 2018, 13:42

SchorpioenW schreef:QR_BBPOST Mocht je zoiets zien, haal ze a.j.b altijd uit elkaar.
Wees niet bang dat het een paring is. Een paring duurt vaak nog geen seconde!
uit elkaar halen en dan ??

de aanvallers eruit halen ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

SchorpioenW
Beheerder
Beheerder

Bericht door SchorpioenW » 12 jan 2018, 13:46

jurn schreef:QR_BBPOST uit elkaar halen en dan ??

Vaak is het makkelijker om het slachtoffer er uit te halen.
Meestal is het slachtoffer net verschaald en dus nog zacht. Als de schaal hard is, kan het dan weer terug worden gezet.
Groetjes, Willem

Yesterday is history
Tomorrow is mystery
Today is a gift

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 12 jan 2018, 13:49

SchorpioenW schreef:QR_BBPOST
jurn schreef:QR_BBPOST uit elkaar halen en dan ??

Vaak is het makkelijker om het slachtoffer er uit te halen.
Meestal is het slachtoffer net verschaald en dus nog zacht. Als de schaal hard is, kan het dan weer terug worden gezet.
helder , dankjewel voor deze waardevolle informatie :five :five

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Angel

Bericht door Angel » 12 jan 2018, 14:56

SchorpioenW schreef:QR_BBPOST Mocht je zoiets zien, haal ze a.j.b altijd uit elkaar.
Ik haal ze ook uit elkaar als ik het zie gebeuren.
Ik doe dan het slachtoffer in een garnalen-netje en die laat ik hangen in de bak, later op de dag of de volgende dag laat ik die garnaal weer vrij.
Zo heb ik 1 mega garnaal van al bijna 2 jaar oud al een paar keer van de opeet-dood gered, ze is er nog steeds.
Groetjes, Angel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

SchorpioenW
Beheerder
Beheerder

Bericht door SchorpioenW » 12 jan 2018, 15:17

Angel schreef:QR_BBPOST
Ik haal ze ook uit elkaar als ik het zie gebeuren.
Ik doe dan het slachtoffer in een garnalen-netje en die laat ik hangen in de bak, later op de dag of de volgende dag laat ik die garnaal weer vrij.
Zo heb ik 1 mega garnaal van al bijna 2 jaar oud al een paar keer van de opeet-dood gered, ze is er nog steeds.
Kijk, zo doe ik het ook :blij
Groetjes, Willem

Yesterday is history
Tomorrow is mystery
Today is a gift

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Bericht door Bindi » 12 jan 2018, 16:25

Ik ook Ze hangen rustig bij te komen in een bakje, en waar om een bakje, zul je denken, die gemene ventjes, proberen zelfs door het netje heen er bij te komen, niet lachen hoor, is hartstikke verboden :hihi Ik had eens dat ik dacht dat het goed ging met de garnaal die in het netje zat, diertje bewoog, dus prima toch. dat zou je denken dan he, bleek dat diertje dus van de andere kant al half opgegeten was door 2 garnalen, ze hielden zich vast aan de buiten kant van het net en hadden de pootjes al opgegeten, en daar om bewoog de garnaal, dit kwam door het smakelijk geknabbel van de heren en ze was dus al dood, echt wat voelde ik mij stom :schateren
Groetjes, Bindi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

SchorpioenW
Beheerder
Beheerder

Bericht door SchorpioenW » 12 jan 2018, 16:27

Hè, getver wat een verhaal :schrik
Groetjes, Willem

Yesterday is history
Tomorrow is mystery
Today is a gift

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Bericht door Bindi » 12 jan 2018, 16:44

Ja het is eigenlijk wel maf, dat geef ik toe :hihi
Vandaar dat ik zo,n garnaal in een bakje doe en niet meer in een netje, aldoende leert men :vrolijk
Groetjes, Bindi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 12 jan 2018, 19:11

kan deze soort van kanibalisme .ook een punaise krijgen zodat ie bestaand op zoeken of kijken blijft ? in topic

en dan die rare schrijven van laulier en mij en floris even verwijderen { mei 2017}
vind dit wel iets waar velen van kunnen leren , of draai ikke weer door .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Bericht door Bindi » 12 jan 2018, 19:20

Dat zul je even aan Schorpioen moeten vragen jurn :vrolijk
Groetjes, Bindi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 12 jan 2018, 19:26

Bindi schreef:QR_BBPOST Dat zul je even aan Schorpioen moeten vragen jurn :vrolijk
ok,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Elodie
Partner

Bericht door Elodie » 12 jan 2018, 22:09

SchorpioenW schreef:QR_BBPOST Het filmpje is voor mij nog steeds zichtbaar:
Elodie schreef:QR_BBPOST herkansing:
Dank je Willem! Elodie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 12 jan 2018, 22:20

jij ook bedankt Elodie.

want door jou postje ben ik weer iets te weten gekomen :five :box

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

garnalenpasta

Bericht door garnalenpasta » 20 jan 2018, 21:07

Jeetje, ze zien er zo lief uit. Nooit bij stil gestaan dat dwerggarnalen onderling soms zo geweldadig kunnen zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Bericht door Bindi » 20 jan 2018, 23:01

Het zijn Monsters, een soort Gremlings :hihi
Groetjes, Bindi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Re: groepsseks of moordpartij?

Bericht door jurn » 15 jan 2019, 16:46

Elodie schreef:
04 mar 2017, 12:10
herkansing:
ik heb even Elodie haar filmpie gezocht van bijna 2 jaar terug

dit gedrag op moorden , mijn denken zit hier ook op verwonden en prikken bij de kruizingen van tegenwoordig
de garnalen die hier de garie in de houtgreep hebben ,prikken of verwonden deze hulpeloze
en die zwarte pinto/ crystal black , kijkt toe wat hem nog te wachten stond toen ,3 jaar terug

Elodie zie ik hellaas niet meerop posten ,

of ze gebruikte verkeerde kraanwater op grind ??

deze kraanwater garnalen ,wat ze dacht ik gebruikte in haar houden
heeft vele leden of meelezers die hobby hielden doen stoppen :pech :pech

iemand een andere gedachten of kijk hierop , laat het weten . :five

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Terug naar “Garnalen (algemene vragen en foto's)”