Oeps! Alsnog ff voorstellen :-)

Iedereen die zich (na het lezen van de regels) aangemeld heeft kan zich hier even voorstellen
Flixmo
Contacteer:

Oeps! Alsnog ff voorstellen :-)

Bericht door Flixmo » 13 jan 2019, 01:36

Dag allemaal! :trekkie

Ik was in de veronderstelling dat ik me twee jaar geleden al had voorgesteld, fout gedacht... ik werd er even vriendelijk op gewezen door Kirsten dat dit nog wel even mag gebeuren :-p dus bij deze. Ik ben in het echte leven Felix en online Flixmo, dat is altijd mijn nickname. Ik woon en werk in Assen, op het werk heb ik Kirsten leren kennen en die heeft mij meer doen interesseren in eerste instantie garnalen. Ik had al jaren 1 gezelschapsaquarium, met wat gezellige visjes en later vuurgarnaaltjes. Dit eerste aquarium was niet de allerbeste en dat bleek want op een moment was ie lek geraakt. Paniek! Puinruimen! Wat nu?! Hele bestand in een emmer met filter en plantjes, geen gezicht natuurlijk. Maar ik heb zo goed als alles kunnen redden toen. Maar dan dient er een nieuw aquarium komen en wel ASAP! op mijn zoektocht op MP kwam ik een kansje tegen, maar dat betrof 3 halen, 1 betalen :tonguitsteken
Dus toen had ik 3 aquariums van 60 liter. Veel speelruimte en toen ontstond ook inspiratie en daar weer mee veel vragen. Mijn kennis was zeer basic. Maar goed, het virus had al wel toegeslagen en dan kom je iemand tegen op het werk die vol enthousiasme vertelt over de GeK-wereld en dan gaat het los. ik kreeg wat herfstbladeren van haar en stofvoer voor de kleintjes. Met dit alles was ik totaal onbekend, zo ontoereikend was mijn kennis Via haar kwam ik ook hier terecht en wat heb ik hier uur na uur gelezen, echt veel! vooral tijdens nachtdiensten in de rust momentjes, zoals nu, vergeef me het gekke tijdstip van posten.
Inmiddels is er qua aquaria wat weggegaan, wat bijgekomen. Nu heb ik de drie van 60 liter nog en 2 nano aquariums van 30 liter. Heb me vooral bezig gehouden met de kweek van guppies laatse jaar, o.a. Moscow blue en andere prachtige varianten, tot aan nu ongeveer. De vuurtjes deden het zeer goed, veel te goed, daar had en heb ik heel veel van. Maar ja dat is ook niet zo moeilijk, haha. Verder heb ik citroengarnaaltjes met back-stripe sinds een aantal maanden, die kweekten niet tot nauwelijks, heb ze sinds kort een eigen territorium gegeven in de nano, hopelijk voelen ze zich daar meer thuis en verwacht ik gele babys. Gek toch dat zij het zo moeilijk hebben en de vuurtjes knallen de pan uit. CPO kreeft, heb ik ook een legertje van, die kweken wel goed, ze zitten bij een vriendelijke Betta in en dat gaat fantastisch. In de andere nano zitten CR pure Red-line, maar sinds 5 dagen pas! Dus dit zijn de eerste 'niet - beginners' garnaal waar ik mee aan de slag ga. Ben een beetje huiverig of het wel goed gaat, de waterwaardes zijn niet helemaal zoals hier vaak omschreven de ideale waardes zijn. Maar ze zijn erg ienie-mini en schijnen zich te kunnen aanpassen. Details met de vele vragen die er ontstaan start ik een topic over. Zoals ik zei heb ik een en ander uitgeprobeerd met guppies. Wat geweldig zeg, wat daar allemaal uitkomt, verbazingwekkend. Ik kijk er naar uit om ooit zo'n kweeksensatie mee te maken met de Caridina - garnaaltjes. Wat lijkt me dat tof. Het begin is er in ieder geval. De mooiste guppies heb ik bewaard en ga ik op zeer kleine schaal wel mee verder. Maar ik had er letterlijk honderden, het was niet meer bij te houden. Besloten daar mee te stoppen en me te richten op vooral garnaaltjes! ok, klein beetje guppies nog wel omdat ze zo awesome zijn! Ik heb de overige guppies van de hand gedaan, gratis weggegeven. Beetje aan vrienden van me en de LFS in Assen. Leeuwendeel aan 1 iemand in van een opvang in Groningen en 1 iemand in Assen. Die vroegen via MP om gratis visjes voor mensen die weinig geld hebben. Daar geef ik ze met alle liefde aan weg. Ik heb nooit een vis verkocht, dit is nooit het doel geweest met de kweek, puur voor de fun en het welzijn van de visjes en wat voor moois er kon ontstaan. Nou dat is gelukt, het werden er honderden :schateren

Net als toen, ga ik nu de kweek-uitdaging aan, absoluut niet voor winst o.i.d. Heb geen intentie om te verkopen. Wellicht gebeurt het een keer bij een overschot ofzo. Zou best geinig zijn, maar het is geen doel op zich. Moet ik me eerst verdiepen in osmose-water en de zin en de onzin er van. Zoveel tegenstrijdigheden over te vinden, en ik kom niet aan de ideale waardes van mijn water, dus ja ik ontkome er vast niet aan. Ik moet ook beter meet - intrumenten aanschaffen heb ik gemerkt. Maar goed, off-topic, wordt vervolgd.

Zo wat een verhaal! hopelijk tot spreeks allemaal :vrolijk

ik hoop dat je tevree bent, @Kirsten :fun :heartcircle
:fish1 :snail :fish2 Flix-Fish :shrimp :lobster :crab

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Erna E
Moderator
Moderator

Re: Oeps! Alsnog ff voorstellen :-)

Bericht door Erna E » 13 jan 2019, 06:08

Alsnog ( beter laat dan nooit ) Van harte welkom Felix op dit leerzame en gezellige forum :blij
Vivarium 2 en 3 november 2019 | Autotron Rosmalen.
Het GEK forum kijkt er naar uit om u daar te ontmoeten .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ch1c0

Bericht door ch1c0 » 13 jan 2019, 07:18

Welkom

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jackal_ut

Bericht door jackal_ut » 13 jan 2019, 09:34

wat een lap tekst, welkom.
"Niet meer actief"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 13 jan 2019, 09:48

moi Felix /flixmo

welkom bij GEK :thumbsup

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

SchorpioenW
Beheerder
Beheerder

Bericht door SchorpioenW » 13 jan 2019, 09:56

Welkom :thumbsup :blij
Groetjes, Willem

Yesterday is history
Tomorrow is mystery
Today is a gift
That's why we call it present

Zie voor achtergrondinformatie: Crustahobby
Link naar: garnalenenkreeftendatabase

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Kirsten
Moderator
Moderator

Bericht door Kirsten » 13 jan 2019, 14:32

Hallo Felix.

Welkom op dit gezellige en leerzame forum en veel plezier hier. :blij
Ja nu ben ik tevreden. Leuk dat je even tijd hebt gevonden om je voor te stellen.
Veel plezier en kweekgeluk met je PRL garnalen.
Met een groet en een glimlach,
Kirsten

Van plan om iets te bestellen??? Kijk ook bij onze sponsoren!!!

2 en 3 november staat GeK weer met een stand op Vivarium in Rosmalen. Komen jullie ook????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Flixmo
Contacteer:

Bericht door Flixmo » 13 jan 2019, 23:23

Dank allemaal..! een warm welkom :-)
:fish1 :snail :fish2 Flix-Fish :shrimp :lobster :crab

Link: